10 przykazań prowadzenia bloga firmowego

Prowadzenie bloga firmowego to nie lada wyzwanie, nie tylko trzeba tutaj zwrócić szczególną uwagę na merytoryczność treści, ale również na szereg innych kwestii, które można potraktować na luzie podczas tworzenia zwykłego bloga. Co jest szczególnie istotne podczas prowadzenia bloga firmowego? Przedstawiam wam 10 przykazań, których powinien się trzymać każdy bloger firmowy.

10 przykazań prowadzenia firmowego bloga

  1. Dobre, merytoryczne treści, wzbogacone o elementy graficzne – czytelnicy odczekują od firmowego bloga wysokiej jakości treści, dostarcz więc im takiej. Prowadząc firmowego bloga wciel się w rolę eksperta, który doradza, profesjonalnie opisuje dane zagadnienie, etc. Blog to jednak nie tylko treści, ale również i grafika – większość ludzi to wzrokowcy, a więc każdy artykuł staraj się wzbogacić o zdjęcia, grafiki, infografiki, diagramy, itp.
  2. Różnorodna tematyka wpisów – staraj się nie być monotematycznym, oczywiście w ramach rozsądku – nie należy zbyt bardzo odbiegać od tematów związanych z branżą w jakiej działa Twoja firma, ale też nie można wałkować w kółko tego samego, bo w końcu ludziom znudzi się zaglądać na Twój blog.
  3. Systematyczność – systematyczne publikowanie nowych artykułów to jeden z kluczowych elementów. Ustal stałą częstotliwość pisania np. 2 razy w tygodniu, wtedy użytkownicy z automatu w dane dni będą do ciebie wracać, bo będą wiedzieć, że pojawi się coś nowego. Uważaj jednak by nie pisać za często – może to zmniejszyć zaangażowanie czytelników.
  4. Styl pisania – nie pisz lakonicznie, nie używaj też zbyt wielu zwrotów branżowych, które mogą być niezrozumiałe dla czytelników, zwróć uwagę na gramatykę, stylistykę i ortografię. Wyczuj czego oczekują i pisz w takim stylu, który ich przyciąga. Nigdy jednak nie zapominaj, że jesteś ekspertem.
  5. Wyróżnij się na tle konkurencji – przejdź się po blogach konkurencyjnych firmy. Sprawdź ich plusy i minusy, wyciągnij wnioski i wprowadź na swoim blogu to, czego oni nie mają.
  6. Ustal cel – zastanów się po co piszesz firmowego bloga i nie rób nic na siłę.
  7. Pozwól na komentarze – wiele firm wyłącza możliwość komentowani wpisów na ich firmowych blogach, ty tego nie rób. Brak możliwości komentowania daje do myślenia, nasuwa czytelnikowi myśl, że ta firma boi się opinii, czyli coś jest z nią nie tak.
  8. Znajdź odpowiednie osoby do pisania bloga – nie musisz tego robić osobiście jako właściciel firmy, nie musi też tego robić Twoja sekretarka czy pierwszy lepszy pracownik. Jak się na tym znają, mają lekkie pióro – to świetnie, ale jeśli mają to robić na siłę to nie ma sensu – lepiej w takim przypadku znaleźć zewnętrzną osobę / firmę z pasją do pisania.
  9. Wygląd bloga – nieco pod koniec listy, ale nie mniej ważna rzecz niż pozostałe. Jak już było wspomniane ludzie to wzrokowcy, a więc postaraj się by Twój blog wygląda profesjonalnie i przykuwał uwagę
  10. Pisz dla ludzi nie dla wyszukiwarek – wiele firm wykorzystuje bloga pod pozycjonowanie strony www i na siłę upycha w tekstach słowa kluczowe. Nie rób tego! Fajnie jak uda się zamieścić słowa kluczowe w artykułach, ale nie wciskaj tam ich na siłę, tworząc zwroty oderwane od rzeczywistości jak “wampirzy lifting warszawa”.